Потреба в кардинальних змінах в освіті  вже давно назріла у нашому суспільстві. І зараз дуже важливо кожному це зрозуміти, прийняти, повірити та підтримати ці зміни.

Крім того, якщо цей процес успішно піде - а він вже розпочався, - Нова українська школа запрацює, то діти, які будуть у ній навчатися, їхні батьки вже не дадуть повернути освітню систему назад до старих авторитарних методів. Тому робити це потрібно якнайшвидше.

    Учителі початкових класів міста ретельно готуються до навчання першокласників за новим Державним стандартом початкової школи. Вони проходять курси, які організовує  МОН України та Вінницька  академія неперервної освіти, тренінги, які проводить  відділ освіти міста; опрацьовують сучасні методи навчання на шкільних та міських методичних об’єднаннях.

   Набуті знання вчителі впроваджують в практику, зокрема, вчитель початкових класів ЗОШ№2 Кузьменко Наталія Михайлівна проводить зі своїми учнями ранкові зустрічі.

Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.

Чотири основні компоненти ранкової зустрічі:

1)    Вітання. Учні разом із вчителем розміщуються в колі. Усі діти вітаються, і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та приналежності до групи. Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі.

 

 

 

2)    Групове заняття. Розпочинається після спокійного обмірковування інформації. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається в класі.

 

 

 

 

3)    Обмін інформацією. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Діти мають змогу дізнатися щось один про одного. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити й слухати. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів.

 

 

 

4)    Щоденні новини. Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

 

 

 

 

Такі заняття дають дітям змогу розвивати соціальні та навчальні навички, поєднуючи соціальний, емоційний та інтелектуальний розвиток кожного учня. Повторення позитивного досвіду сприяє розвитку доброти, емпатії та інклюзії, а також дає результати як у спільноті класу, так і поза його межами.